miercuri, 20 octombrie 2010

Faculta, faculta...

A inceput si faculta cam de vre-o doua saptamani jumate si e timpul pentru o analiza a ceea ce inseamna acest nou ciclu scolar. In acest timp mi-am cunoscut aproape toti profii, dar si colegii. Am inceput sa-mi dau seama in ce am intrat: adica un alt mediu, total diferit de cel liceal.
Diferentele sunt notabile in ceea ce priveste sistemul de predare care se bazeaza in primul rand pe munca individuala, adica lectura, studiu al unor cursuri sau carti din bibliografie. Eh si daca tot vorbim de bibliografie ar fi bine de precizat faptul ca ea are dimensiunile unui antic papirus egiptean. KILOMETRICA. Bine, nu toata e obligatorie, pana acum "doar" 21 de carti, la care trebuie facute si fise de lectura. Normal ca au mai ramas si profesori care sunt consecventi celei mai vechi metode de predare: dictarea. O alta diferenta ar fi si prezenta la ore, de care unii profi tin seama iar alti nu. Totusi la seminarii prezenta este obligatorie.
Atunci cand dintr-un an, la o specializare se formeaza o singura grupa, iti este greu sa-ti da-i seama de diferentele intre ceea ce inseamna "colegii de liceu" si "colegii de facult". In cazul nostru, al Istoriei, eu una nu am putut sa trasez clar aceasta diferenta.
Una peste alta, eu sunt multumita de ceea ce inseamna pana acum faculta si de nivelul academic in care am intrat.

Un comentariu:

  1. sincer si eu sunt foarte multumita. ador seminariile cu tot felul de discutii, in care poti sa iti exprimi parerea, nimeni nu spune ca nu ai punct de vedere bun, poate primesti si punctulete si dupa 2 ore de discutii, la mine cel putin, iti dai seama daca parerea ta a fost buna sau nu. plus ca profii interactioneaza altfel cu noi avand in vedere ca toti sunt psihologi

    RăspundețiȘtergere